Tuesday, August 9, 2016

نحوه برگزاری عروسی در باغ

امروزه برگزاری باشکوه مراسم نامزدی ، عقد یا عروسی خواسته بسیاری از زوج های جوان است. مراسمی با هزینه معقول ، منظم و به یاد ماندنی که خاطره ای تکرار نشدنی در ذهن ها بر جای بگذارد. هر فرد تا قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک ، دغدغه و رویایی خاص نسبت به چگونگی اجرای مراسم عروسی در سر دارد.
برگزاری خاطره انگیز مراسم عروسی به موارد متعددی بستگی دارد که برای انتخاب هر یک و چگونگی اجرا و هماهنگی های لازم بین آنها باید از قبل برنامه ریزی دقیقی انجام داد و برای لحظه به لحظه این شب رویایی نقشه ای زیبا ترسیم کرد.یک باغ زیبا می تواند یکی از رومانتیک ترین و حساس اترین جاهایی باشد که می توان جشن عروسی را در آن برگزار کرد. یادتان باشد که مراسم را تا جای ممکن ساده و شیک برگزار کنید. در زیر نکات لازم برای برگزاری یک جشن عروسی رویایی در باغ را برایتان آورده ایم.


در تزیین و طراحی از پرده های مختلف یک رنگ استفاده کنید. برای مثال از قرمز پرنگ و کم رنگ در کنار رنگ هایی مثل سفید یا کرم استفاده کنید تا کل تزیین، یک فرم باشد و این یک فرم بودن و هماهنگ بودن رنگ ها، زیبایی خاصی به محیط خواهد بخشید.

از پارچه های با کیفیت با طرح های جالب برای رومیزی های مهمانان استفاده کنید. رومیزی از نظر اکثر مسئولان تالار ها و باغ ها اهمیتی ندارد و معمولا ارزان ترین جنس پارچه را برای آن انتخاب می کنند، اما رومیزی تاثیر بسیار زیادی برای مهمانان دارد. هر چه قدر که پارچه آن زیبا تر و جالب تر باشد، بیشتر در ذهن خواهد ماند.

از گلدان های متعدد با گل های متنوع و با رنگ های شاد استفاده کنید. هر چه قدر تعداد گلدان ها زیاد تر باشد، جذابیت بیشتری به محوطه خواهند داد

در پذیرایی مهمانان با نوشیدنی سلیقه به خرج دهید. از نوشیدنی های عادی مثل چای و شربت استفاده نکنید. در فصل تابستان از لیموناد و آب پرتقال و در زمستان از قهوه و کاپوچینو بهره ببرید.


اگر در فصل تابستان یا زمستان ازدواج می کنید به سیستم گرمایش و سرمایش مکان عروسی تان باید توجه کنید. در غیر این صورت نه خود شما و نه میهمانان تان از عروسی چیزی به جز زجر به یاد نخواهید آورد.

اگر در دو مکان مراسم دارید باید آن ها را نزدیک به هم انتخاب کنید تا با مشکل ترافیک دچار کمبود وقت نشوید. مثلا اگر مراسم عقد را در خانه برگزار می کنید و بعد می خواهید برای مراسم عروسی به سالن بروید باید به دنبال سالنی باشید که به منزل تان نزدیک تر باشد.

تعدادی از عروس و داماد ها مراسم خود را به دلایل مختلف خارج از شهر برگزار می کنند و این مسافت طولانی هم خودشان و هم میهمانان شان را خسته خواهد کرد. موضوع مسافت برای کسانی که بجه های کوچک داشته باشند ، سالخورده ها و کسانی که وسیله ی نقلیه نداشته باشند مشکل بزرگی خواهد بود و اگر نتوانستند در جشن تان شرکت کنند نباید از آن ها دلخور شوید.

لطفا بعد از آن که تعداد میهمانان تان را شمردید ، مکان عروسی تان را انتخاب کنید . گاهی اوقات پیش می آید که ظرفیت یک خانه ، سالن و ... دویست نفر است و لی عروس و داماد سیصد نفر را دعوت کرده اند که این واقعا برای میهمانان سخت خواهد بود . زیرا وقتی یک مکان ظرفیت مشخصی داشته باشد فقط از لحاظ جا و فضا مشکل پیش نمی آید بلکه سیست تهویه ی هوا ، رختکن و گاهی اوقات میز شام و تعداد میزها نیز مشکل ایجاد خواهند کرد

بهتر است به دنبال مکانی باشید که برای مدعوین نیز جای پارک وجود داشته باشد. البته امروزه تعداد زیادی از سالن ها پارکینگ اختصاصی برای میهمانان در نظر گرفته اند ، یادتان باشد مبلغ ورودی پارکینگ را آقای داماد باید پرداخت کند نه میهمانان، جشن متعلق به شماست و میهمانان به خاطر دعوت شما در آن مکان حضور خواهند داشت.

در انتخاب مکان عروسی به تمیزی و بهداشت سرویس غذا خوری ، رومیزی ها ، راحت بودن صندلی ها ، سرویس های بهداشتی ، رختکن و حتا کف سالن توجه کنید تا مطمئن شوید که میهمانان تان سخت نخواهد گذشت و چیزی برای دل مشغولی شما هم وجود نداشته باشد.
درختان محوطه را تا جایی که میتوانید تزیین کنید. اگر برایتان ممکن است از لامپ های کوچک زنجیری استفاده کنید، این نوع لامپ ها زیبایی خاصی به درختان می دهند.

درخت های نزدیک به هم را با لامپ های زنجیره ای به هم متصل کنید، این کار نمای جالبی به محیط نزدیک می دهد.

برای کارمندان باغ لباس یکدست با تم خاص انتخاب کنید. برای مثال می توانید بخواهید که همه آن ها از لباس کاملا نارنجی استفاده کنند یا این که خودتان برایشان تهیه کنید.

از یک تیم موسیقی بسیار مجرب بهره ببرید، سعی کنید که اجرا هایی خاص در برنامه آن ها باشد. برای مثال یک اجرای پیانو بی کلام در هنگام سرو شام می تواند لحظاتی خاطره انگیز برای مهمانان رقم بزند.

می توانید استفاده از نوشیدنی ها را به صورت سلف سرویس اجرا کنید، تمام نوشیدنی های سرد و گرم از جمله چای، قهوه، آب میوه و… را روی میزی بزرگ چیده، و از کارگزاران باغ بخواهید که مهمانان را برای پذیرایی شدن به سمت میز دعوت کنند.

آتش بازی مفصلی را در برنامه خود بگنجانید. در انتهای مراسم، چند دقیقه آتش بازی پر سر و صدا با رنگ و نور های شدید و مختلف برای همه سنین و همه جور افراد هیجان انگیز است.

No comments:

Post a Comment